Hvilken virksomhed vil ikke have råd til at kunne øge omsætningen? Det er nok de færreste. Her kan du få præsenteret digitale markedsføringsløsninger, som vil slå igennem i 2018, og som vil kunne hjælpe din virksomhed med at vækste. Har virksomheden hovedsæde i en større by såsom Vejle, kan det også være en fordel at komme ud og vise sig blandt befolkningen.
Mobiloplevelsen først og fremmest
I denne digitaliserede verden sker der hele tiden forandringer. Konkurrencen er benhård mellem virksomheder. Forbrugerne er på digitale medier som aldrig før. Derfor skal virksomhederne gøre en indsats for at fange forbrugernes opmærksomhed i det virtuelle rum.
De fleste har en mobiltelefon med sig overalt. Der er derfor stor chance for virksomheder at blive eksponeret der. Men så er det vigtigt at give forbrugerne en god oplevelse. Det betyder, at virksomheden skal sørge for at tilpasse tjenester på mobilen, så sitet er overskueligt og lækkert. Der er desværre mange virksomheder, som stadig ikke har fået dette helt på plads, og så kan brugerne ikke klikke sig ordentlig rundt eller se produkterne i deres fulde form. Men et tilpasset site til mobiltelefonen er noget af det primære i dag, man bør fokusere på, fordi det er en af de enheder, som forbrugerne benytter mest.
I 2018 vil flere virksomheder gøre mobiltjenester til deres kerneforretning spår digitale eksperter. Salget vil i høj grad foregå her. Især udenlandske virksomheder har gjort meget ud af dette og skabt stort salg. De kan således ”stjæle” danske kunder, hvis de danske virksomheder ikke er klar på dette. Man skal dog huske på, at selvom verdenen i dag er digitaliseret, er det også en god idé at møde kunderne fysisk, så man på den måde også kan give et indtryk af virksomheden. Sørg derfor for at gøre jer synlige i gadebilledet i større byer som eksempelvis Vejle.
Fokus på hele kunderejsen
Det næste skridt er at tænke på den samlede kundeoplevelse. Hvert enkelt trin skal fungere optimalt, ellers mister virksomheden kunden. Mange webshops har stort fokus på den sidste del i købsrejsen, og andre virksomheder fokuserer på startfasen. Det gør, at fasen i midten bliver glemt, hvor kunderne skal beslutte hvilket produkt de ønsker. Det må siges at spille et vigtig rolle for at skabe salg.
I 2018 vil virksomheder holde et mere skarpt øje med dette, så alle trin på kunderejsen er udfyldt på en brugervenlig måde. Virksomheder kan overvåge købsprocessen fra start til slut via digitale værktøjer og se, hvor det statistisk går galt. Det er en vigtig viden for virksomheden, som nu vil vide, hvor de skal sætte ind.
I år 2018 er der også kommet mere fokus på databrug med den nye datalov. Her skal virksomheder veje muligheder og begrænsninger ved at benytte data online. Virksomheder bør overveje, hvad de må, og hvad de ikke må, samtidig med at de skal forsøge at lave skræddersyede løsninger til kunderne.