Den klassiske firmapræsentation med medarbejderbilledet i frøperspektiv må vige pladsen for mere kreative og visuelt imponerende billeder. Dronefilm er blevet populært, og det er ikke kun som stillbilleder, men også som dynamiske virksomhedspræsentationer, hvor både geografi, bygninger og medarbejdere præsenteres.
Dronefilmen er et vigtigt våben i markedsføringen
For både hoteller, lokale produktionsvirksomheder, bureauer og detailhandel, håndværkere og mange andre er dronefilmen blevet et vigtigt våben i markedsføringsindsatsen. Dronefilmen giver virksomheden mulighed for at præsentere sig på en unik og visuelt imponerende måde.
Som med alt andet markedsføring er blikfang essentielt, og det får man, når man svæver i luften og sætter end anderledes vinkel på virksomheden, end den man ser i de gængse erhvervsfilm.
Det kræver dog professionel tilrettelæggelse at få et vellykket resultat.
Jeres video repræsenterer virksomheden – sørg for at få bedste kvalitet
Som med alt andet markedsføring, står virksomheden selv som afsender. Det stiller høje krav til kvaliteten, da uprofessionelle fejl og mangler går hårdt ud over firmaets troværdighed.
Kvaliteten skal derfor også være 100 % i orden, og det bliver den, hvis man hyrer et bureau med ekspertise i dronefilm.
Her kan man ofte købe en pakkeløsning, hvor tilrettelæggelse, optagelser og efterredigering er en del af bestillingen. Den kreative fase med produktionsplanlægning er bedst overladt til et erfarent bureau, da deres ekspertise i feltet tillader dem at tænke i kreative baner, der matcher virksomhedens budgetter uden at gå på kompromis med forventningerne til det endelige resultat.
Desuden kræver optagelserne ofte mere end at blot styre dronen og få de perfekte billeder. De perfekte billeder kræver nemlig den rette lyssætning og komposition.
Sidst, men ikke mindst, stiller en vellykket produktion også skarpe krav til lyden, så den samlede præsentation akkompagneres smukt med speak, lyd og underlægningsmusik.
Moderne profilfilm skal have liv og stemning
Men dronefilmens utallige muligheder, må man snart erklære den statiske præsentation for død. Dronen er et perfekt redskab, som på en interessant måde fortæller en historie om virksomheden og måske ligefrem præsenterer dens personlighed på flere niveauer i kraft af auditive virkemidler.
Sørg dog altid for, at filmen produceres af hænder med erfaring inden for håndværket og hoveder med forståelse for netop jeres firma. Så er scenen i kassen.