Sådan kan du selv nedsætte din risiko for stress

0

Der er utroligt mange sundhedsmæssige ulemper ved at være stresset, dette kan blandt andet medføre at man får et forhøjet blodtryk samt en irriterende træthed og indre uro. Derfor er det vigtigt hele tiden at prøve at forebygge at blive stresset. Det skal dog lige siges at det her helt normalt for kroppen, i kortvarige momenter at være i tilstande af stress. Men disse skal dog aftage igen med tiden, idet det er når man er udsat for langvarig stress det begynder at blive rigtigt usundt og direkte sundhedsskadeligt. Men dette kan du selv gøre for at forebygge stress.

 

Hav et realistisk ambitionsniveau

En af de primære årsager til stress er at man som mennesker vil nå for meget, på for kort tid. Her er det vigtigt at sætte sig selv realistiske mål, og at hele ens dag ikke bliver opslugt i fx arbejde. I stedet skal man sørge for også at sætte tid af til sig selv, og sine egne interesser.

 

Hop på cyklen og kør en lang tur

Når vi er udenfor og laver fysisk aktivitet, frigiver vores hjerne endorfiner. Dette er et hormon som giver os en følelse af lykke, frigivelsen af endorfiner er lige netop derfor stressnedsættende, og man vil når man fx cykler en lang tur opleve en fornemmelse af lykke, tilfredshed og glæde. Dette er gældende for alle mennesker, i alle aldersgrupper, men i tilfælde af at der er tale om en lidt ældre person, kan den givne person blive hjulpet på vej af en el-cykel. Du kan læse mere om el-cykler her; elcykelinfo.dk/batavus. Husk også at ældre mennesker er mere modtagelige overfor slag mod hovedet, idet deres knogler med tiden er blevet mere skrøbelige, derfor er det også altid vigtigt at købe en tilhørende cykelhjelm. Du kan finde cykelhjelme i samtlige farver og designs på følgende link: https://elcykelinfo.dk/cykelhjelm

 

 

 

 

 

Share.

About Author