Vi kender det alle, ”butikken bugner af mennesker, og det er ikke til at komme til, og hvem kom først, hvem derefter, dårlig service, og her kommer vi ikke igen”. Det er virksomhedernes opgave konstant at være opmærksom på kunderne og forsøge at øge kundetilfredsheden og ikke mindst formere sin kundeservice. Det kan man gøre på mange måder med hjælp ude fra, fra kompetente konsulenter, veluddannet personale og IT-systemer, der kan indsamle data og optimere herfra. Mulighederne er mange, men hvad der med sikkerhed er garanti for er, at der med et såkaldt køsystem kan opgraderes på kundeservice og dermed opnå en forøget tilfredshed blandt kunderne.
Køsystemer er vejen frem til glade kunder
Uafhængigt at butikkens størrelse og formål, er det muligt at installere køsystemer, der passer præcist til forretningen, og som hurtigt vil underholde kunderne i køen og dermed mindske utilfredsheden ved at vente. Der findes forskellige køsystemer, og dette gør det lettere for den enkelte forretning, at pege sig ind på det de ønsker og opnå det optimale formål.
Der kan bl.a. vælges et køsystem, der afspiller en liste med diverse multimedieindhold såsom video, musik og billeder, eller et køsystem der styrer flere køer på én gang og dermed selv holder styr på rækkefølgen af kunderne. De forskellige køsystemer opsættes hovedsageligt med fokus på det allerede eksisterende netværk, men kan også opsættes i et separat netværk.
Den optimale løsning for kunder og medarbejdere
Ikke alene tilfredsheden blandt kunderne vil stige, med et installeret køsystem i forretningen, det giver også medarbejderen det fulde overblik over køens størrelse, ventetiden, de mange ekspeditionstider, og derudover er det også muligt at have flere kasser, der er koblet op på samme køsystem, som kan være oplagt på fx apoteker, banker eller posthuse.
Firmaet bag dette uundværlige erhverv system er Motivas. De både forhandler og installerer køsystemerne for virksomheder og forhandler desuden også tilbehør, der er godt at tilkøbe til de forskellige køsystemer.